IVENSA VESTI / ONLINE NOVINE
SVE O BEOGRADSKOM METROU; VESIĆ: GRADNJA POČINJE ZA GODINU IPO

Iako ideja/nacrt, kao mrtvo slovo na papiru o izgradnji metroa postoji još od davne 1981. godine, izgleda da će samo sadašnja vlast uspeti u tome tj. da realizuje svoje PREDIZOBRNO OBEĆANJE. Beograd će za godinu i po početi da gradi metro - najveći, finansijski najzahtevniji i infrastrukturni projekat u regionu i to je najvažnija činjenica za građane, rekao je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Dugo najavljivani BG METRO, mogao bi da se realizuje kako su i obećavali u predizbornoj kampanji.

Formirana je radna grupa za realizaciju projekta izgradnje beogradskog metroa i održana je već prva sednica. Potpredsednica Vlade - Zorana Mihajlović je i predsednica Radne grupe za realizaciju projekta izgradnje beogradskog metroa.

Na drugoj sednici radna grupa je donela odluku da se prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je uradila firma “Ežis”, uputi Republičkoj revizionoj komisiji, kao i da se izabere finansijski savetnik koji će za Vladinu radnu grupu uraditi finansijsku i ekonomsku analizu projekta izgradnje beogradskog metroa jer je najvažniji zadatak izabrati optimalan način finansiranja ovog projekta. Pominje se da je projekat “najveći i finansijski najzahtevniji infrastrukturni u regionu i da je vredan više od četiri milijarde evra”.
Sabor
Finansiranje će biti glavna tema razgovora u našoj radnoj grupi, u koju je uključen i ministar finansija Siniša Mali - rekla je Mihajlovićeva. A upravo Ministar finansija Siniša Mali, koji je prisustvovao pomenutom sastanku, izjavio je da su javne finansije dobre i da Srbija ima mogućnosti da obezbedi novac za izgradnju metroa.

- Videćemo kako izgleda predstudija. Odmah nakon toga donećemo odluku ko će da radi studiju izvodljivosti zajedno s detaljnim projektom. To neka traje narednih godinu dana. Paralelno s tim rešićemo i strukturu investiranja tog projekta - rekao je Mali.

Na tom sastanku su predstavljene linija metroa - 1. koja bi išla od Železnika do Mirijeva (dužine 21,3 km), čija je procenjena vrednost 2,33 milijarde evra, i linija 2 od Zemuna do Mirijeva (dužine 19,2 km), čija je procenjena vrednost 2,07 milijardi evra.

Veruje se da bi ovakav impozantan i vredan projekat, koji mi umnogome učinio život u prestonici kvalitetnijim, znanatno podigao i vrednosti nekretnina u blizini prve dve linije za koje će cene sigurno skočiti i to najmanje 10-15 posto u odnosu na sadašnje.
Sabor
Međutim zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić otišao je korak dalje! U bliskoj budućnosti se planira i TREĆA LINIJA, koja bi trebalo da poveže Voždovac, novu autobusku stanicu u Bloku 42 i železničku stanicu Novi Beograd preko Prokopa, Slavije i Trga republike, najavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Metro će biti u potpunosti integrisan sa ostalim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja, kao i BG vozom.

"Paralelno sa metroom dodatno će biti razvijan sistem BG voza, za šta je potrebno oko 500 miliona evra. O tome razgovaramo sa japanskim kompanijama koje imaju podršku tamošnje Vlade. Ove godine BG voz će biti proširen do Mladenovca, preko naselja Đurinci u Sopotu. Od 8. decembra, BG voz će „pokrivati“ Barajevo i Lazarevac, dok će tokom jeseni saobraćati do Pančeva. Planira se i izgradnja nove linije koja bi obuhvatila Surčin, buduće zdanje nacionalnog stadiona i aerodrom, kao i linije prema Кaraburmi”, zaključio je Vesić.

BG Metro u brojkama: linija metroa biće duga ukupno 40,5 km, od čega prva linija će imati 21,3 km i 43 stanice, od toga će 40 stanica biti pod zemljom. Samo 2 linije koštaće 4,4 milijarde evra. Gradnja će početi u Železniku krajem 2020. godine a iznad zemlje ići će samo dva i po kilometra.

Autor – I.S.

SVIĐA VAM SE ČLANAK ? DONIRAJTE SREDSTVA ZA ODRŽIVI RAZVOJ PORTALA !


OSTAVITE VAŠ KOMENTAR